Broertjes Huetink uit Vorden samen op de Twentsche voetbalschool

Fabian en Thijmen Huetink hebben al een aantal modules techniektraining gevolgd bij de Twentsche voetbalschool. Deze extra techniektraining heeft beide jongens naar een hoger nivo gebracht. Fabian is zelfs door 3 betaald voetbalclubs uitgenodigd om stage te lopen. En broer Thijmen heeft zich super ontwikkelt tijdens de trainingen. Lees verder voor meer informatie over de stage van Fabian.

Fabian en Thijmen Huetink samen op de Twentsche voetbalschool

2014-10-01, 1e training Vitesse

Ik heb nu samen met mijn broer Thijmen 3 modules met veel plezier afgerond bij de Twentsche voetbalschool en ga na de winter met veel plezier deelnemen aan de 4 de module. Ik heb heel veel geleerd en hoop nog meer te leren. Bijvoorbeeld in 1 tegen 1 duels en in partij vorm het toepassen van de “schaar” en andere schijnbewegingen. Ook de Zidane heb ik leren toepassen.

Ik was super trots dat ik in mei 2014 een keer talent van de dag ben geworden bij de talentendagen en tijdens de finaledag ook bij de beste 4 talenten van de dag zat.

Mede door de goede leerschool van de Twentsche Voetbalschool ben ik in september 2014 uitgenodigd bij de Graafschap, Vitesse en bij FC Twente om deel te nemen aan de Elite/stage trainingen. Ik was heel trots en blij dat er een brief van de Graafschap, Vitesse en FC Twente in de brievenbus lag met de mededeling dat ik een aantal keer mee mocht trainen. .

Na 6 trainingen bij de Graafschap vroeg de Graafschap of ik bij hen volgend seizoen in de O.10 zou willen voetballen. Ik trainde toen echter ook al bij Vitesse. Bij Vitesse vroegen ze na 3 trainingen of ik volgend jaar bij hen in het team O.10 zou willen voetballen. Ik moest goed over het mooie aanbod van de Graafschap en Vitesse nadenken. Ik had het erg naar mijn zijn bij de Graafschap en voordeel van de Graafschap was: kortere reisafstanden en samen met Wouter ( een teamgenootje van de F1 van VV Vorden)  blijven voetballen wat ik ook erg leuk vind.

Het werd nog lastiger toen ik ook nog benaderd werd door FC Twente. Bij FC Twente stond ik aan het begin van een selectieprocedure die 1,5 jaar zou gaan duren, omdat FC Twente geen team O.10 heeft. Omdat FC Twente wist dat we al een aanbod van de Graafschap en van Vitesse hadden boden ze mij aan om 1 keer mee te trainen in Hengelo op het trainingscentrum van FC Twente bij het team O.11. Papa en mama hadden toen een gesprek met FC Twente. Een dag na de training gaf FC Twente aan dat ze graag zouden zien dat ik het traject bij FC Twente zou vervolgen. Papa, mama en ik hebben echter een beter gevoel bij Vitesse. Had je ons dit een half jaar eerder gevraagd zonder de ervaringen die we hebben opgedaan, dan hadden we zeker voor FC Twente gekozen.

Tijdens de trainingen bij Vitesse en de positieve en goede gesprekken met de jeugdtrainer Bart van Rooijen kregen we steeds meer een voorkeur voor Vitesse. Dinsdagavond 28 oktober 2014 hebben we de knoop definitief doorgehakt tijdens het gesprek met Edward Sturing, Leo van de Kraats en Bart van Rooijen bij Vitesse.  Vitesse gaf aan dat alle scouts en alle trainers unaniem van mening waren dat ik op alle punten van het beoordelingsformulier goed scoorde en dat ze graag wilden dat ik bij Vitesse zou komen voetballen.

Ik ben nu ingedeeld bij Vitesse O.9. Dit betekent dat ik tot de zomer gemiddeld 3 keer per maand train bij Vitesse met jongens uit het zelfde geboorte jaar. Waarschijnlijk gaan we met dit team na de winter nog een paar wedstrijden spelen.

Tot de zomer blijf ik met veel plezier voetballen bij VV Vorden en de Twentsche Voetbalschool en gaan de wedstrijden van mijn eigen team voor. Na de zomer kom ik bij Vitesse in het team O.10 jaar en ga ik 2 keer in de week c.a. 1,5 uur trainen op Papendal en speel ik op de zaterdagen twingames wedstrijden. Twingames is bedacht door Ajax om alle spelers zoveel mogelijk te laten voetballen. Hier doen bijna alle BVO’s aan mee. Ik hoop dat ik ook nog eens tegen Feyenoord mag spelen. Elk jaar word er weer gekeken bij Vitesse of je door mag. Papa en Mama zeggen maar zo, elk jaar voetbalervaring bij Vitesse is mooi meegenomen en pakken ze je nooit meer af.

Twentsche Voetbalschool nogmaals ontzettend bedankt voor de goede en leuke trainingen!!