Hoe gaat het met Dani

In deze rubriek stellen wij u voor aan een speler uit het verleden van de Twentsche voetbalschool die de overstap naar een BVO heeft gemaakt.

1. Bij welke voetbal club ben jij begonnen als voetballer?

Ik ben bij ATC’65 in Hengelo begonnen als voetballer. Ik ben bij de kabouters begonnen en heb tot de E jeugd bij ATC’65 gevoetbald.

1. Op welke positie en in welk elftal speel jij nu of ga je spelen?

Ik speel op dit moment bij FC TWente O11 als verdediger. Het liefst speel ik als laatste man of rechtsachter.

1. Waarom ben jij gaan trainen op de Twentsche voetbalschool ?

Ik ben bij de Twentsche voetbalschool gaan trainen om een snellere en vooral technisch betere voetballer te worden.

1. Wie is je favoriete profvoetballer?

Mijn favoriete profvoetballer is Ronaldo.

1. Train jij ook nog wel een met de Minisoccerbal ? en ga jij daar ook mee trainen bij FC Twente ?

Ik train thuis elke dag met de minisoccerbal en tijdens de trainingen bij FC Twente.

1. Wanneer ben jij begonnen bij de Voetbalacademie FC Twente met je stage en heb jij bewegingen en aanwijzingen van ons daar kunnen gebruiken ?

Ik ben in 2015 begonnen met het regiotraject bij FC Twente en ik 2016 ben ik bij de Voetbalacademie van FC Twente aangenomen. Ik gebruik nog vaak de kapbewegingen, het aannemen van de bal en dribbelen met de bal.

1. Heb je nog technieken of andere dingen geleerd bij de Twentsche voetbalschool die je nu ook gebruikt? Zo ja welke?

Ik heb onder andere de schaar bij de Twentsche voetbalschool geleerd en gebruik deze nog tijdens de trainingen of wedstrijden.

1. Wat vond je het leukst bij de Twentsche voetbalschool?

Ik vond de partijtjes en de 1 tegen 1 duels heel leuk. Maar het leukste vond ik dat ik als jongste tegen de oudere jongens moest voetballen en de oefeningen kon gebruiken die had geleerd.

1. Wil je zelf nog iets kwijt?

Ik wil alle trainers heel erg bedanken voor de super leuke tijd die ik bij de Twenstche voetbalschool heb gehad. Mede door wat ik van jullie heb geleerd, ben ik bij de Voetbalacademie van FC Twente aangenomen.

dani