Hoe gaat het nu met Sten Brand

In deze rubriek stellen wij u voor aan een speler uit het verleden van de Twentsche voetbalschool die de overstap naar een BVO heeft gemaakt.

1. Bij welke voetbal club ben jij begonnen als voetballer?

DES in NIjverdal en in mijn laatste jaar als E speler verhuisd naar de Hulzense Boys

1. Op welke positie en in welk elftal speel jij nu of ga je spelen?

Go Ahead Eagles O-15  Posities waarop ik speel zijn links half en links back.

1. Waarom ben jij gaan trainen op de Twentsche voetbalschool ?

Vooral voor de techniek trainingen om een betere en snellere speler te worden maar ook voor het plezier.

1. Wie is je favoriete profvoetballer?

Andrés Iniesta. Zijn techniek en overzicht is geweldig.

1. Train jij ook nog wel een met de Minisoccerbal ? en ga jij daar ook mee trainen bij Go Ahead Eagles ?

Ja samen met mijn jongere broertje in de tuin. Ook nu bij Go Ahead

Eagles trainingen gebruiken we voor de techniek een kleine bal.

1. Wanneer ben jij begonnen bij de Voetbalacademie Go ahead Eagles met je stage en heb jij bewegingen en aanwijzingen van ons daar kunnen gebruiken ?

Oktober 2015.  De snelle draai / kapbewegingen, dribbelen, aannemen / inpasen van de bal, Zidane en natuurlijk de schaar!

1. Heb je nog technieken of andere dingen geleerd bij de Twentsche voetbalschool die je nu ook gebruikt? Zo ja welke?

Beide voeten gebruiken en het afduwen van mijn tegenstander voor mijn actie welke ik bij jullie geleerd heb en de loopbewegingen zijn heel belangrijk.

1. Wat vond je het leukst bij de Twentsche voetbalschool?

De partij vormen en de één op één wedstrijdjes waar we de geleerde acties moesten maken.

Ook het trainen met een sterke fanatieke groep spelers gaf mij extra uitdaging om beter te worden.

1. Wil je zelf nog iets kwijt?

Ik wil alle trainers bedanken voor de geweldige tijd die ik heb gehad en dat ik mede door jullie trainingen zover ben gekomen in het voetbal.

CorBakker-juni2016_162