Keeperstrainer Renze Fij ( keeper Heracles) – nieuwe keeperstrainer Twentsche voetbalschool

Allereerst zal ik mij even voorstellen: Ik ben Renze Fij, ben 21 jaar oud en woon in Enschede.
Mijn voetbalcarrière ben ik begonnen bij de jeugd van v.v. Victoria’28. In de zomer van 2003 ben ik overgestapt naar de gezamenlijke voetbalacademie van FC Twente en Heracles Almelo, waar ik tot de zomer 2010 gespeeld heb. In deze periode heb ik ook bij de jeugdelftallen van Oranje onder 16, Oranje onder 17 en Oranje onder 18 gespeeld.In het voorjaar 2010 ben ik kort uitgeleend aan Go Ahead Eagles, omdat de tweede keeper daar ziek was. Hier heb ik toen als 17 jarige mijn debuut in het betaalde voetbal gemaakt, na het uitvallen van eerste keeper Remko Pasveer in een wedstrijd tegen Helmond Sport.

Vervolgens ben ik in juni 2010 overgestapt naar FC Groningen en heb daar een volledig jaar in de A1 gespeeld. Na dat seizoen werd ik doorgeschoven naar de eerste selectie van FC Groningen en heb toen een aantal keren op de bank gezeten bij wedstrijden van het eerste elftal van FC Groningen.
Voor het seizoen 2012-2013 maakte ik de overstap naar Heracles Almelo. Daar ben ik nu voor het derde seizoen en ik speel op dit moment veel wedstrijden in het tweede elftal van Heracles om mijzelf verder te ontwikkelen.
In de zomer 2014 ben ik geslaagd voor de opleiding Operationeel Sportmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen. Binnenkort start ik met de Trainer Coach 3 cursus van de KNVB. Na komend seizoen wil ik gaan starten met de keeperstrainer-cursus van de KNVB.
Alle kennis die ik in die afgelopen 11 jaar heb opgedaan wil ik graag overbrengen op jonge talentvolle keepers. Ik vind het erg leuk dat de Twentsche voetbalschool mij hiervoor heeft benaderd en ik ga dit dan ook met veel plezier doen!
Ik heb er zin in!! Jij ook? Meld je dan nu aan als lid van de Twentsche Voetbalschool en dan zie ik je in september!