Inhoud trainingen

De Twentsche Voetbalschool richt zijn trainingen op techniek en coördinatie. Techniek en coördinatie lopen hand in hand. Ruzie met je eigen lichaam, is ruzie met de bal. Wij werken wekelijks met jonge spelers en dus is plezier heel belangrijk. Echter, in de leeftijd van 6 tot 13 jaar zijn kinderen in de ideale motorische fase om bewegingen en technieken aan te leren. Wij willen deze kinderen helpen om zich als voetballer te ontwikkelen ongeacht hun niveau. Ten grondslag aan onze oefenstof ligt de ‘Wiel Coerver-methode’. In onze trainingen zal wekelijks aandacht worden besteed aan verschillende voetbalhandelingen:

– Balgevoel
– Coördinatie training
– Snel voetenwerk
– Passeer- en schijnbewegingen
– Traptechniek en aanname van de bal
– Basisbewegingen
– Combinatie van bovenstaande oefeningen
– Partijvormen zoals 1 tegen 1, 2 tegen 2 en overtalsituaties
– Weerstanden of methodische stappen in techniektraining

De oefenstof wordt aangepast aan het niveau van de kinderen en de verschillende trainingsgroepen. We delen de kinderen op leeftijd en niveau in. De weerstanden of de methodiek in de oefenstof spelen een belangrijke rol. Deze weerstand en techniektraining kan bestaan uit bijvoorbeeld ruimte, tijd, combinaties etc. Voor de groepen zal de weerstand in techniektraining afhankelijk zijn van het niveau van de groep en de vaardigheden.

Duur trainingen

De trainingen voor alle kinderen duren 75 minuten.

Opbouw trainingen:
– 15 minuten inloop – Warning up en multiskillz
– 3 keer 15 minuten diverse techniektrainingen in circuitmodel
– 15 minuten afsluitende partijvorm in diverse vormen

Aantal trainingen

De Twentsche Voetbalschool traint 3 keer per jaar in modules Techniektraining van 6 trainingen. Per seizoen zijn er 3 modules:

Leeftijd

Kinderen in de leeftijd van 6 tot 13 jaar kunnen zich inschrijven voor onze trainingen